• Finał Super Brain

            11.05.2022

            SUPER BRAIN to konkurs języka angielskiego, który odbywa się cyklicznie w naszej gminie. W tym roku miała miejsce jego XII edycja. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Branicach i Szkoły Podstawowej we Włodzieninie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę ze słownictwa, które dotyczyło dziesięciu różnych obszarów tematycznych (m.in. dom, człowiek, zdrowie, środowisko naturalne). W pierwszej kolejności odbyły się eliminacje szkolne, które wyłoniły uczestników do finałowego, gminnego etapu. Etap gminny miał miejsce 11 maja w Szkole Podstawowej w Branicach. Zakwalifikowało się do niego 55 uczniów (29 ze Szkoły Podstawowej w Branicach, 26 ze Szkoły Podstawowej we Włodzieninie). W etapie gminnym uczniowie zmierzyli się z testem, który składał się z 60 pytań – 50 zamkniętych i 10 otwartych. Tym samym, po godzinnych zmaganiach udało się wyłonić finałowych laureatów. Pierwsze miejsce w XII Gminnym Konkursie Języka Angielskiego SUPER BRAIN zajęła Gloria Staszczyszyn (SP Branice) uzyskując wynik 94%. Uczennicę przygotowała do konkursu pani Elwira Kopczyńska. Drugie miejsce zajęła Iga Pięciak (SP Branice), uzyskując wynik 88%. Uczennicę przygotował do konkursu pan Tadeusz Krupa. Trzecie miejsce zajęła Karolina Sałacka (SP Włodzienin), uzyskując wynik 87%. Uczennicę przygotowała pani Sylwia Gozdalska.

            Dziękujemy bardzo wszystkim za udział w konkursie, oraz wszystkim osobom zaangażowanym w jego organizację. Szczególne podziękowania kierujemy zaś do Pana Sebastiana Bacy, Wójta Gminy Branice, który objął swoim patronatem konkurs i ufundował nagrody, oraz Pani Katarzyny Herbut, Sekretarz Gminy, która wręczyła nagrody zwycięzcom.

            Karolina Świerkosz, przewodnicząca komisji konkursowej

          • LEPSZA SZKOŁA

            05.05.2022

            Nasi uczniowie biorą udział w projekcie wydawnictwa GWO pod nazwą „Lepsza szkoła”, który daje możliwość systematycznego sprawdzania wiedzy i umiejętności z zakresu języka polskiego. Pomaga on również w obiektywnym i wystandaryzowanym monitorowaniu i analizowaniu postępów w nauce podczas całego roku szkolnego.

            Program zapewnia kompleksowe przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty.

            W ramach projektu uczniowie otrzymują:

            https://files.gwo.pl/uploads/21/22043.png STANDARYZOWANE TESTY

            • na wejście – do diagnozy wstępnej na początku roku szkolnego,
            • po kolejnych partiach materiału – sprawdzające postępy uczniów przez cały okres nauki,
            • całoroczne – podsumowujące materiał z danej klasy.

            https://files.gwo.pl/uploads/21/22043.png RAPORTY CYKLICZNE

            zawierające analizę wyników po każdym teście

            • wyniki każdego ucznia oraz całej klasy na tle rezultatów szkolnych i ogólnopolskich,
            • informacja, które z typów zadań sprawiają uczniom najwięcej trudności,
            • miarodajne dane do analizy dotychczasowych metod pracy,
            • materiał do prezentacji wyników na wywiadówkach oraz na radzie pedagogicznej.

            https://files.gwo.pl/uploads/21/22043.png RAPORTY PROGRESYWNE

            pokazujące dynamikę postępów uczniów po kolejnych testach

            • dla poszczególnych uczniów,
            • dla całej klasy.

            https://files.gwo.pl/uploads/21/22043.png  RAPORTY WIELOLETNIE

            pokazujące postępy uczniów od klasy 4 do klasy 8 rok po roku

            • dla poszczególnych uczniów
            • dla całej klasy.

            Szkoły otrzymują certyfikaty potwierdzające, iż uczniowie uczestniczyli we wszystkich etapach projektu w danym roku szkolnym. Jedynie w okresie nauczania zdalnego certyfikaty nie były przyznawane, ponieważ  autorzy projektu uznali, że wyniki nie byłyby obiektywne i miarodajne.

            Certyfikat_Lepszej_Szkoly.pdf

            Certyfikat_Lepszej_Szkoly_1.pdf

            Certyfikat_Lepszej_Szkoly_2.pdf


          • NAUCZYCIELE TEŻ SIĘ UCZĄ…

            22.04.2022

            Marzena Żylińska, autorytet w dziedzinie neurodydaktyki i propagatorka Budzących się szkół napisała: „ W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele uczą dzisiejszych uczniów rozwiązywania problemów jutra”. Ta pesymistyczna wizja – jestem o tym głęboko przekonana – nie odnosi się do naszej szkoły, której infrastruktura stale się polepsza, a nauczyciele biorą udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, dzięki czemu zapoznają się z najnowocześniejszymi metodami pracy dydaktycznej i wychowawczej.

            Czułam się zaszczycona, że mogłam reprezentować nasze grono pedagogiczne na międzynarodowej konferencji pt. „Historia w dialogu”, która odbyła się 23-27.03.2022 r. w Gdańsku. Wzięli w niej udział nauczyciele z Polski i Niemiec. Zajęcia odbywały się w salach warsztatowych Europejskiego Centrum Solidarności i dotyczyły nowoczesnych metod nauczania w aspekcie wielokulturowości i wielonarodowości uczniów. W ramach warsztatów przeprowadzono symulacje mediacji międzykulturowych, które pozwalają na zbudowanie pozytywnych relacji z uczniami oraz zrozumienie problemów, z jakimi się borykają. 

            Jako uczestniczka konferencji miałam także możliwość zwiedzenia Europejskiego Centrum Solidarności oraz Muzeum II Wojny Światowej. Wzięłam również udział w dedykowanym Ukrainie Koncercie Wolności, podczas którego wystąpiła znakomita orkiestra Baltic Sea Philharmonic pod batutą Kristjana Järvi. Przed koncertem głos zabrali: Konsul Generalna Republiki Niemiec, Cornelia Piepier, oraz Konsul Generalny Ukrainy, Oleksandr Plodystyi. 

            Takie szkolenia są niezmiernie ważne w kontekście wyzwań, które czekają nas – nauczycieli w obliczu bieżącej sytuacji historycznej i społecznej. Wymiana doświadczeń, czerpanie z badań naukowych w zakresie neurodydaktykipsychologii, poznawanie nowych metod pracy – w tym również zdalnych - to wartości, bez których nie możemy mówić o nowoczesnym nauczaniu.  

            Urszula Sipel-Wiecha 

          • Matematyka

            14.04.2022

            Matematyka nie musi być straszna! Matematyka może być fajna! Tak może powiedzieć każdy, kto dobrze zna Tabliczkę Mnożenia Dnia 29 kwietnia 2022r. odbędą się w naszej Szkole eliminacje do Szkolnych Mistrzostw Tabliczki Mnożenia. Przedstawiciele poszczególnych klas 4-8 powalczą o udział w tych Mistrzostwach i reprezentowanie Naszej Szkoły na wyższym szczeblu!

          • Nocka w szkole

            14.04.2022

            Z 08.04. na 09.04.2022 r. uczniowie klasy 8a z wychowawcą Alicją Alferowicz i nauczycielką Urszulą Sipel- Wiecha zorganizowali "Nockę w szkole".

            Czy to możliwe, żeby uczniowie chcieli spędzić całą noc w szkole? Wydaje się to nie do pomyślenia? A jednak...

            Szkoła nawet nocą jest fajna (słowo potoczne, ale dobrze oddaje sens tego, co mam na myśli). Przekonali się o tym uczniowie klas ósmych: 8c miała swą nockę w szkole 4/5.03, 8b – 11/12.03, a 8a – 8/9.04. Wspólnie spędzony czas był bogaty w atrakcje: czytanie „Dziadów” cz. II przy świecach i… trumnie, oglądanie ekranizacji „Opowieści wigilijnej”, zabawa w chowanego w ciemnościach przy świetle latarek z telefonów komórkowych. Ale przede wszystkim wspólnie spędzony czas, pyszna pizza na kolację, przygotowanie sal, śniadanie, śmiechy przy przebieraniu się… Czy był czas na sen? Jaki sen! Tej nocy chyba nikt nie spał. Były za to dłuuuugie pogaduchy do poduchy.

            Okazało się, że niewielkim nakładem można sprawić uczniom przyjemność, pokazać jak w sposób wartościowy i rozwijający, a jednocześnie przyjemny spędzić czas.

            Serdecznie dziękuję nauczycielom, którzy pomagali w zorganizowaniu nocy w szkole dla wszystkich klas ósmych: Elwirze Kopczyńskiej, Piotrowi Wiesze, Urszuli Nawaryńskiej i Alicji Alferowicz.

            Urszula Sipel-Wiecha

            Szczegóły już niedługo przedstawi Pani Urszula.

          • Kamyczki

            09.04.2022

            A my na lekcji wychowawczej bawiliśmy się w zabawę kamyczki.

            Czym jest zabawa w „kamyczki”?

            Zabawa w kamyczki przybyła do nas od sąsiadów z Czech. Polega na pomalowaniu małego kamienia: farbami akrylowymi, flamastrami itp. Wzór może być dowolny: od postaci, zwierząt, roślin po dowolne kształty, logo. Z tyłu kamienia umieszcza się kod pocztowy z którego kamień rozpocznie wędrówkę po świecie oraz #kamyczki i logo Facebook’a. Na profilu Facebook istnieje grupa #kamyczki, na której użytkownicy chwalą się pomalowanymi przez siebie kamieniami, wrzucają informacje o pozostawieniu kamieni do znalezienia oraz o ich znalezieniu. Jest to świetna zabawa zarówno dla młodszych, jak i starszych.

            Co zrobić w przypadku znalezienia pomalowanego kamienia?

            Jeśli znaleźliśmy podpisany kamień, odnotujmy to na stronie grupy #kamyczki. Wpisujemy kod pocztowy z kamienia, miejsce w którym znaleźliśmy oraz dodajemy zdjęcie. Dzięki temu autor oraz poszukiwacze mogą sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się kamień.

            Gdzie zostawić kamienie?

            Kamienie najlepiej odłożyć w widocznym miejscu, ciekawym z punktu widzenia przechodnia, w parku, na skwerach, przy fontannie, dworcu, wszędzie tam, gdzie istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwrócą czyjąś uwagę. Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy w kamyczki Uczniowie klasy 7b wraz z wychowawcą E. Czyszczoniem.

          • Spotkanie z ciekawą postacią

            07.04.2022

            Kiedy zamieściliśmy na Facebooku szkoły informację, że przyjedzie do nas znana francusko-polska aktorka Elizabeth Duda wielu uznało to za primaaprilisowy żart. Tymczasem spotkanie odbyło się i to w znakomitej atmosferze. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o życiu naszego gościa, o tym, jak ważne w życiu są samozaparcie i determinacja w dążeniu do celu. Pani Elisabeth przekonała nas, że warto realizować swe marzenia, nawet jeśli na początku wydają się nierealne. Ciekawym uzupełnieniem opowieści było przedstawienie fragmentów filmów i programów rozrywkowych, w których występował nasz gość.

            Czas spotkania minął bardzo szybko i wychodziliśmy po nim z poczuciem, że sukces i sława nie przeszkadzają, by być miłym, otwartym człowiekiem. I za to Pani Elisabeth bardzo dziękujemy!

            Mamy nadzieję, że to spotkanie nie będzie ostatnie i wkrótce uda się zorganizować kolejne, z równie ciekawą osobą.

          • Madiacje

            03.04.2022

            Czy można konflikty rozwiązywać tak, aby obie strony sporu były zadowolone i nie miały poczucia, że zostały skrzywdzone? Oczywiście można – w wyniku mediacji!

            Dzisiaj, tj. 31.03.br. o tym najlepszym sposobie rozwiązywania konfliktów dowiedzieli się uczniowie klas siódmych. To ważny etap tworzenia naszego Szkolnego Centrum Mediacji, w którym na pomoc w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych będą mogli liczyć wszyscy: przede wszystkim uczniowie, ale także nauczyciele, rodzice i pracownicy niepedagogiczni. W konfliktach między uczniami pomocni będą mediatorzy rówieśniczy, których listę opublikujemy już wkrótce.

            Nauczmy się wszyscy, że SPORY można ROZWIĄZYWAĆ, jeżeli strony są skłonne do ROZMOWY.

            Urszula Sipel-Wiecha

             

          • Dzień bez plecaka

            03.04.2022

            Kreatywność to zdolność do tworzenia czegoś nowego, oryginalnego, przejawiająca się m.in. umiejętnością niekonwencjonalnego wykorzystania przedmiotów. Uczniowie naszej szkoły mieli okazję wykazać się nią, zastępując szkolny plecak … wszystkim. Okazało się, że wyobraźnia i poczucie humoru naszych uczniów są przeogromne. I tym razem to my – dorośli - mieliśmy okazję uczyć się od Was. To był świetny Prima aprilis w kreatywnym wydaniu. Gratulujemy wyróżnionym w konkursie, ale tak naprawdę wszyscy jesteście zwycięzcami. Brawo, dzieciaki!

          • Hydrosfera Kietrz

            31.03.2022

            W ramach integracji uczniowskiej i jako przerywnik między lekcjami dla odprężenia i wyluzowania, wychowawcy klas 4a, 4b i 6 zorganizowali swoim podopiecznym wyjazd na basen Hydrosfera w Kietrzu. Przez 1,5 godziny przy pustym basenie i pod opieką ratowników, uczniowie prezentowali swój kunszt pływacki. Zabawa była przednia i na pewno zostawi miłe wspomnienia. Opiekunami grupy byli p. J. Książek, T. Czyszczoń, Ł. Kędzierski i M. Nowak.

          • Finał Siódmej Edycji Konkursu na Stypendium Imienia Julianny Junosza-Szaniawskiej zd. Oberländer

            29.03.2022

                        Stowarzyszenie Edukacyjne

                        im. Julianny Junosza-Szaniawskiej

                        zd. Oberländer.  ul. Szpitalna 2

                        48-140 Branice

            Miło nam powiadomić, że zakończyło się postępowanie siódmej edycji konkursu na stypendium imienia Julianny Junosza-Szaniawskiej zd. Oberländer.  W związku z pandemią koronawirusa, która przeszkodziła w przeprowadzeniu konkursu w latach ubiegłych, w tym roku wyjątkowo przyznano dwa stypendia – dla uczennicy ostatniej klasy Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Branicach oraz absolwenta tej szkoły w pierwszej klasie szkoły średniej.

            Komisja Konkursowa w składzie:

            1. Antoni Junosza-Szaniawski  - przewodniczący,
            2. Maria Szaniawska-Thielprzedstawicielka Rodziny fundatorów,
            3. Gabriela Uliczka –  przedstawicielka Banku Spółdzielczego w Namysłowie, oddział w Branicach,
            4. Teresa Czyszczoń – przedstawicielka Szkoły Podstawowej w Branicach

            po zapoznaniu się z dokumentacją nadesłaną przez kandydatów i przeprowadzeniu z nimi rozmów kwalifikacyjnych wyłoniła dwoje zwycięzców konkursu:

            1. Dżesikę Pączko z Bliszczyc – uczennicę Szkoły Podstawowej w Branicach (praca pt.„Bliszczyce – moja cząstka świata... Historia zapisana w miejscach i wydarzeniach”).
            2. Macieja Derenia z Boboluszek – ucznia liceum w Opolu (praca pt. „Dzieje zamku branickiego”).

            Stypendia będą wypłacane przez 12 miesięcy w roku w wysokości nie niższej niż 400zł. miesięcznie w szkole podstawowej i średniej oraz 500zł. na dwóch pierwszych latach studiów. Istnieje możliwość dodatku 100zł. dla stypendystów z wyjątkowymi osiągnięciami w nauce.

            Chciałbym dodać, że zorganizowanie konkursu i przedłużenie działalności rodzinnej fundacji (funkcjonuje w Branicach od 2006 roku) po przeprowadzce fundatorów do Warszawy nie byłoby możliwe bez zaangażowania Pani Teresy Czyszczoń, która od początku wspiera Stowarzyszenie i uczestnicy w pracach Komisji Stypendialnej, oraz Pani Urszuli Sipel-Wiechy, która dołączyła do Stowarzyszenia i dzieli się z nami swoją wiedzą
            i pomysłami.

            Obu Paniom serdecznie dziękuję. wyrażając nadzieję, że nadal będą się angażowały w prace Stowarzyszenia, co pozwoli na jego przetrwanie na terenie Gminy Branice, mimo że założyciele fizycznie opuścili Branice, ale sercem są z nimi związani i potwierdzają wolę dalszego wsparcia finansowego i nie tylko.

            Oddzielne podziękowanie składam pani Gabrieli Uliczce za jej udział w pracach Komisji Konkursowej oraz Bankowi Spółdzielczemu w Namysłowie, oddział w Branicach, który od początku wspiera działalność Stowarzyszenia, prowadząc nieodpłatnie nasz rachunek bankowy.

            w imieniu Zarządu Stowarzyszenia

            Antoni Junosza-Szaniawski

            Uczennica klasy VIIIb Szkoły Podstawowej w Branicach i laureatka konkursu – Dżesika Pączko napisała ważne słowa, którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić:

            „Jako uczennica, której udało się zdobyć stypendium, zachęcam młodsze koleżanki i kolegów do wzięcia udziału w następnych edycjach konkursu. Mimo że nie było to łatwe, chcę Was przekonać, iż warto w nim wziąć udział, ponieważ stypendium pomaga w realizacji marzeń o dalszej edukacji. Jest mi niezmiernie miło, że otrzymałam stypendium, które jest również nagrodą za moje wyniki w nauce”.

             

            Nadeszła do nas wiadomość od absolwenta naszej szkoły, Macieja Derenia. Oprócz serdecznych pozdrowień dla uczniów i nauczycieli przekazał nam ważną wiadomość: 

            „Jako tegoroczny laureat chciałbym serdecznie podziękować wszystkim fundatorom oraz komisji stypendialnej za przyznanie mi tego stypendium. Dzięki niemu mogę kontynuować naukę w Publicznym Liceum Ogólnokształcącym nr 2 w Opolu, a także uczestniczyć w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. To bardzo solidne wsparcie, które  - przy odrobinie wysiłku i zaangażowania - może urealnić moje marzenia i plany rozwoju. Zachęcam każdego ucznia branickiej szkoły, który chce osiągnąć swoje cele, do ubiegania się o to stypendium. Niewiele jest szkół, w których oferowana jest uczniom taka pomoc – i między innymi pod tym względem - Szkoła Podstawowa w Branicach jest wyjątkowa". 

             

            Laureatom gratulujemy i życzymy wielu sukcesów

          • Ciekawe osoby w naszej szkole

            27.03.2022

            Już dzisiaj zapraszamy was na spotkanie z bardzo ciekawą osobą.

            W piątek 1.04 br. z wizytą do naszej szkoły przyjedzie znana aktorka Elżbieta Duda.

            Elżbieta Duda jest urodzoną we Francji, polsko-francuską aktorką filmową i teatralną, absolwentką PWSFiT w Łodzi. W swoim dorobku ma role o różnorodnym charakterze – zagrała w filmie „Biegnij chłopcze biegnij” (2013 r.) w reżyserii P. Donqarta - a także wcieliła się między innymi w postać Marii Skłodowskiej-Curie.

            Polska publiczność pokochała ją za udział w programie „Europa da się lubić”.

            Szczegółowe informacje przekażemy w przyszłym tygodniu.

            Samorząd Uczniowski

             

          • Program Stypendialny Horyzonty Fundacji EFC

            28.03.2022

            Zdobądź finansowanie nauki w szkole średniej we Wrocławiu – rekrutacja do Programu Stypendialnego Horyzonty jeszcze tylko do 31 marca 2022 r.


            Do 31 marca uczniowie klas 8 naszego regionu mogą ubiegać się o stypendium na naukę we Wrocławiu i innych miastach Polski. W ramach Stypendium uczeń ma zapewnione przez cały okres nauki w szkole średniej zakwaterowanie w internacie, wyżywienie, kursy językowe, dofinansowanie do wycieczek szkolnych, wyjazdy wakacyjne i feryjne. 

            Stypendyści w internacie tworzą małą społeczność fundacyjną – spotykają się minimum raz w miesiącu poznając uroki Wrocławia – wychodząc do kin, teatrów, restauracji, na kręgle czy koncerty. Fundacja wspiera również realizację pasji – uczniowie w zależności od zainteresowań korzystają np. z kursów gry na pianinie, programowania czy jazdy konnej. Nad każdym ze stypendystów czuwa nasz koordynator regionalny, który jest na miejscu, utrzymuje stały kontakt ze stypendystami i jeśli tylko cokolwiek się dzieje, zawsze jest do dyspozycji stypendystów. Pracuje z nimi również indywidualnie nad rozwojem. Uczniowie mogą również liczyć na wsparcie psycholożek. Przygoda z Programem Stypendialnym Horyzonty zaczyna się już przed rozpoczęciem roku szkolnego, kiedy to pierwszoklasiści wyjeżdżają na integrację. Jest to trzydniowy wyjazd w trakcie którego mają okazję poznać cały zespół Fundacji oraz stypendystów ze wszystkich miast Polski jak również pokaźną grupę naszych absolwentów.

            O stypendium mogą ubiegać się ósmoklasiści z miejscowości do 30 000 mieszkańców, którzy planują naukę w jednej ze szkół średnich współpracujących z Fundacją EFC (we Wrocławiu jest to Liceum Ogólnokształcące Nr VIII oraz Technikum Nr 10), a średni miesięczny dochód w ich rodzinie nie przekracza 1550 zł netto na osobę.

            Jak wygląda proces rekrutacji? Kim są koordynatorzy i koordynatorki programu? O tym wszystkim można przeczytać na www.efc.edu.pl/programy/horyzonty Rekrutacja do Programu Stypendialnego Horyzonty trwa do 31 marca – to szansa na nowe otwarcie, nową drogę dla dzieciaków z całej Polski.


            Kontakt:

            Agnieszka Markowska, koordynator programu Horyzonty

            amarkowska@efc.edu.pl

            +48 696 650 067

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Branicach
        • +77 4860910

          kom. 501 619 848
        • ul. Szkolna 8,
          48-140 Branice

          Poland
      • Logowanie